Nu kommer hösten. Men gå inte in!

 

Nu kommer kylan. Men låt inte den göra att du bara tränar inne. Det är gör dig piggare om du tränar ute några pass i veckan. På med vantarna,mössan och ge dig ut i elljusspår eller på asfalt i gatlyktors sken. Men glöm inte reflexerna!

 

Tänk på detta:

Funktionella kläder som transporterar bort fukten från kroppen, detta är extra viktigt när det är kallt ute. 

Ta gärna på dig ett extra lager som du kan ta av dig när du blir varm.

 

När det är kallt ute är underställ att rekommendera (från ca 10 grader och kallare).

Mössa och vantar bör vara med och kan enkelt tas av när det blir för varmt.

Från ca -10 grader är två lager underställ bra, och/eller en fleece.


Underställ av syntet eller ull även bra vid regn.

Det är också bra att ha en regntålig/tunn vindjacka vid behov.

Om du kör styketräning ute kan  en extra tröja att ta på sig när passet är slut eller när du gör mer stillasittande styrkeövningar.

 

 

 

Lycka till!

 

Maria

Kommentera gärna inlägget:

Senaste inlägg

Senaste kommentarer

  • Lina » Fredagsmys. :  ”Hej Maria och Torbjörn! Vilken härlig ton ni har på er hemsida, jag sitter och f..”

  • susanne salmén » Träningsresan:  ”Jättejättefin hemsida med toppenresor ! Jag tror jag kommer på alla :) Varm Kra..”

  • Marianne Berlin » Vad är det som händer? :  ”Hm, har artros, aldrig svullen av den. Haft som knivar och opererats. Slagit i k..”

  • Annika Stålfjäll Reinert » Vad är det som händer? :  ”Så är det! Vi får inte glömma att vanligt friskt åldrande även innefattar viss v..”

  • Ingrid » Jag har fyllt år!:  ”Grattis! ”

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln