7-14 oktober 4 platser kvar. 

Löpning handlar för de flesta bara om att snöra på sig ett par skor och börja springa. Och visst är lättillgängligheten en av löpningens viktigaste egenskaper.

Men ibland räcker det inte med att det är lätttillgängligt. Ibland vill man. Men man gör det ändå inte. Om du vill bli peppad att våga eller orka springa - då är min resa perfekt. Här är det inte det snabba eller hur långt som ligger i fokus. Här är det lust att springa och hur viss teknik kan göra att det blir lättare att springa. 
Vi är tre ledare. Det betyder att vi täcker allt från att springa och gå till att springa och springa längre och lite fortare. Du kan alltså hitta din plats under veckan. 

Genom att lära dig mer om hur du springer, dvs. löpteknik, kommer du att bli förvånad över hur mycket roligare och lättare det blir att springa.  
Nils Nestor har ett brinnade intresse för löpning. Han vill lära dig övningar som du kan ta med dig hem för att fortsätta med din löpning. 

Har du spring i benen? Det är en fråga jag brukar ställa mina klienter. Syftet med frågan är att få till ett samtal om löpning. Ofta får jag ett svar som implicit syftar på att löpning bara är för dem som är snabba och uthålliga. Men jag menar att om du kan gå så har du alla förutsättningar för att konstatera att du har spring i benen.  Du kan alltså börja löpträna. 

Oavsett om du redan har börjat springa eller om du nu vill börja springa är löpteknik både roligt och värdefullt. Löpteknik- träning hjälper dig att hitta ett steg som gör din löpning effektiv. Oavsett om du vill springa långt eller kort.

Vad menas med ”löpteknik”? Allt ifrån steglängd, var du har tyngdpunken, överkroppens position, hur brett du springer och var på foten du landar i löpsteget spelar in och en ”dålig” teknik innebär att man ”läcker” energi och ökar risken för förslitningsskador.

DU är välkommen!

Maria 

Kommentera gärna:

Senaste inläggen

Senaste kommentarer

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln