Ett nytt träningsprogram - ett nytt mål.

Vem man är så kan man bestämma sig för att sätta upp ett mål med sin träning. Det är till och med  lättare att få till sin träning om man har ett mål.

Jag är ingen tävlingsmänniska, därför är mina mål ofta ganska hälsoinriktade. Men. Ibland beslutar jag mig för att ha mål som är mer prestationsinriktat. Nu har jag satt målet att springa 10 km på en viss tid.

Den tid jag jagar ligger i närhet av den bästa tid jag haft på 10 km. Mitt personbästa är det alltså som jag jagar. Så. Idag var det dag 1 på det nya träningsprogrammet.
Träningsprogrammet börjarde med ett testlopp för att se var jag ligger just nu. Vi begav oss till vår stadion. 
Pju.
Glädjen ligger i att mitt vänstra ben som spökar, känns bra. Farten är rätt låg, trots att löpsteget sitter rätt bra. Bravo. Förutsättningarna klara.  Nu gäller det för mig att att förbättra mig. Det ska jag göra genom att träna regelbundet, äta bra och sova mina timmar.
Dessutom. 
Jag ser fram emot temaveckan löpning då Nils Nestor kommer hit, jag är säker på att inte bara alla som bokat in sig till den veckan kommer att få en kick utan även jag.  Det ska bli såååå kul! ( Läs mer om den veckan genom att klicka här, vi har tre platser kvar på den vecka

Jag hoppas att du har en skön sommar, var du än är!
Maria 
 

Kommentera gärna:

Senaste inläggen

Senaste kommentarer

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln