2011 > 10

Vilken härlig vecka jag haft. Träning och sol kan man sammanfatta det med. Nu tillbaka i vardagen och det är inte heller så tolkigt. Hann med en löprunda i en ljuvlig skog i söndags - passa på innan snön kommer är mitt tips!

 

Jag har funderat en hel del på skador under min utbildningsresa. Eller, snarare har jag funderat på rehab träning. Jag vet inte hur ni ser det men själv har jag alltid kopplat ihop rehab med en suck. Det känns ju inte som träning.....men har jag inte varit lite lat när jag tänkt så? För visst kan man rehabträna och ändå känna att man tränar. Det här ber jag om att få återkomma med.

 

Ha en skön dag och glöm inte att även om du inte tränade igår eller på länge så kan du träna idag.

 

Maria

Läs hela inlägget »

Du kan ändra denna exempeltext. Håll muspekaren över texten och klicka på knappen "Ändra text" som dyker upp. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Donec libero. Suspendisse bibendum. Cras id urna. Morbi tincidunt, orci ac convallis aliquam, lectus turpis varius lorem, eu posuere nunc justo tempus leo. Donec mattis, purus nec placerat bibendum, dui pede condimentum odio, ac blandit ante orci ut diam.

Läs hela inlägget »

Är du kvinna och intresserad av löpning? Har du lust att bli peppad? Har du frågor du söker svar på rörande löpning?

Oavsett din nivå så blir detta garanterat en kväll som ger just Dig pepp inför dina fortsatt mål.

Vi träffas på Lindas Mat 9 november kl 18.30 för att bli peppade av Petra Månström & Ellinor Björk.

Man behöver INTE springa 10 km på 40 min för att finna detta intressant!

Anmälan: info@noifnobut.se. Endast 6 platser kvar– först till kvarn gäller!
Kostnad: 300 kr (i priset ingår middag samt föreläsning)
Arrangör: Lindas Mat & No If No But – personlig träning på hemmaplan

www.noifnobut.se

www.lindasmat.se

 

Välkomna! Maria

 

Läs hela inlägget »

Med träning följer en hel del tid i duschen. Ett perfekt tillfälle att göra lite lättare stretch. Nacken och triceps kör jag alltid i duschen. Dessutom ska man passa på att njuta av en härlig duschcreme eller tvål. Valet är fritt - men jag har blivit lite beroende av ett märke som heter Rituals. De finns i Täby Centrum och skall öppna i Sturegallerian.

 

Hässelbyloppet imorgon söndag. Jag önskar alla lycka till och är inte längre småsur över att jag inte kommer till start.

 

 

Nu är det lördag - efter ett lätt pass i gymmet ser jag fram emot en god middag och ett glas gott rött vin.

 

Maria

Läs hela inlägget »

Som PT möter jag klienter med olika mål. Häromdagen träffade jag åter en klient som haft uppehåll under sommaren, hon har varit bortrest. Hon är äldre, + 69, har sjukdomen kol med allt vad det innebär, men hon har ett mätbart mål. Förra sejouren ville hon öka sin balans och benstyrka för att komma i sin båt utan problem. Denna gång ser målet annorlunda ut - orka lite raskare promenader. Jag tycker det är underbart att ge henne den funktionella träning som får henne att nå sitt mål. Vad vi gör? Yrkeshemlighet :)

 

Våga du med. Sätt ett mål. Börja träna. Ring mig om du behöver hjälp.

 

 

Maria

Läs hela inlägget »
Etiketter: kol, träning, mål, pt, mod

Är du kvinna och intresserad av löpning?

Oavsett din nivå så blir detta garanterat en kväll som ger just Dig pepp inför dina fortsatt mål.

 

Vi träffas på Lindas Mat 9 november kl 18.30 för att bli peppade av Petra Månström http://blog.svd.se/maratonbloggen/ & Ellinor Björk

http://sub40before40.blogspot.com/.

 

Man behöver INTE springa 10 km på 40 min för att finna detta intressant!

Anmälan: info@noifnobut.se. Endast 40 platser – först till kvarn gäller!
Kostnad: 300 kr (i priset ingår middag samt föreläsning)
Arrangör: Lindas Mat & No If No But – personlig träning på hemmaplan

www.noifnobut.se

www.lindasmat.se

Läs hela inlägget »

Ibland har man inte så mycket att säga, men då kanske jag som PT ska säga att jag blir rörd över att se mina duktiga klienters utveckling. Jag vet att det inte alltid är så lätt - förkylningar,jobb och en verklighet som inte alltid förstår att "man bestämt sig" för att ändra livsstil.

 

Jag blir också rörd när jag i arla morgonstund ute i spår och på idrottsplatser möter klienter och andra som trotsar mörker och väder och ger sig ut för att köra ett pass.

 

Detta är är alltså en blogg som hyllar alla er som bara gör det - trots motstånd.

 

Maria

Läs hela inlägget »

 

Nu kommer kylan. Men låt inte den göra att du bara tränar inne. Det är gör dig piggare om du tränar ute några pass i veckan. På med vantarna,mössan och ge dig ut i elljusspår eller på asfalt i gatlyktors sken. Men glöm inte reflexerna!

 

Tänk på detta:

Funktionella kläder som transporterar bort fukten från kroppen, detta är extra viktigt när det är kallt ute. 

Ta gärna på dig ett extra lager som du kan ta av dig när du blir varm.

 

När det är kallt ute är underställ att rekommendera (från ca 10 grader och kallare).

Mössa och vantar bör vara med och kan enkelt tas av när det blir för varmt.

Från ca -10 grader är två lager underställ bra, och/eller en fleece.


Underställ av syntet eller ull även bra vid regn.

Det är också bra att ha en regntålig/tunn vindjacka vid behov.

Om du kör styketräning ute kan  en extra tröja att ta på sig när passet är slut eller när du gör mer stillasittande styrkeövningar.

 

 

 

Lycka till!

 

Maria

Läs hela inlägget »
Etiketter: träna ute, höst, kyla, reflexer